Læringsti

Her publiserer vi forslag til læringsstier rettet mot ulike målgrupper. En læringssti kan være et godt verktøy i undervisning. Den skal ha et veldefinert læringsutbytte, gi en strukturert innføring i et utvalg konsepter og vil i mange tilfeller involvere en form for studenttilbakemelding eller evaluering.

Læringsti for helsefagstudenter
Denne landingssiden inneholder film, spill, podkast, quiz og interaktiv læring som er relevant for helsefagstudenter som skal ta eksamen i kunnskapsbasert praksis og skal lære seg å jobbe kunnskapsbasert.

Læringsutbyttene er fem konsepter som ble prioritert av faganssatte ved det helsevitenskaplige fakultet ved OsloMet som en introduksjon til kunnskapsbasert praksis. Disse konseptene er:

1. En sammenheng betyr ikke nødvendigvis at det er en årsakssammenheng

2. Resultatene fra en enkeltstudie kan være misvisende

3. Små studier kan være misvisende

4. Studier i dyr, celler eller i spesielle grupper kan være misvisende

5. Teorier eller spekulasjoner om hvordan noe fungerer kan være misvisende

https://www.thinglink.com/card/1800196979062473572